Powered By Blogger

Apr 13, 2011

kerjaya masa hadapan

Pada 11/04/2011 , aku dan beberapa rakan sekolah telah melawat ke sekolah menengah kebangsaan taman mount austin untuk menghadari pameran kerjaya yang menghimpunkan beberapa buah IPTA dan IPTS . Ketika kami sampai , masih ada lagi beberapa universiti yang masih belum sampai , jadi kami tidak membuang masa melawat beberapa buah booth . Kami diberi pamplets dan beberapa buah risalah penerangan tentang universiti tersebut . selepas selesai , aku pon belek-belek lah semula risalah yang diberi tadi , aku tertarik dengan satu universiti yang menawarkan diploma aircraft maintenance engineering , sebab aku memang minat dalam bidang penerbangan , universiti itu bernama NILAI UNIVERSITY COLLEGE
universiti ini terletak berdekatan dengan seremban dan sepang , jadi senang lah kalau nak pergi balik . dan kos diploma tersebut pun tidak lah mahal sangat , hanya RM38k , selama 2tahun 6 bulan .Berkenaan dengan penerbangan ini , ia bukan lah sesuatu pekerjaan yang membebankan , hanye memerlukan teknik yang betul , lagi satu , kalau bekerja dengan syarikat penerbangan ini , kita boleh dapat tiket free kemana sahaja kita mahu pergi , tapi cuma dalam bidang aircraft maintenance je la .saya harap cita-cita saya tercapai , sebab course ini memerlukan sekurang-kurang credit dalam subjek fizik , matematik tambahan , bahasa melayu dan bahasa inggeris , dan satu hari nanti , saya akan terbang ke awan biru .