Powered By Blogger

May 7, 2011

zip kan bicara , halang suara kedengaran , teruskan tujuan .

aku rasa dengan cara ini , aku lebih tenang , dan tak perlu berperang ,
kalau dilontarkan bicara , sudah mesti menjadi berang 
aku tak nak sesiapa berdarah , 
sebab bila aku dah mendidih , apa sahaja boleh terjadi
mungkin ada orang tengok aku lemah ,
sebab tak berani nak berdiri , 
tapi kalau suatu hari nanti , 
api dah mencapai tahap pencairan , aku tak teragak-agak ,
bukan nak tunjuk kuasa , tapi cuma beringat ,
kita manusia biasa , tiada yang sempurna ,
aku pun dah puas rasa garam dan cuka ,
puas dilontar dengan duri dan kaca ,
dan kemudiannya ditampal dengan besi berbara .
tak pernah rasa dijunjung seperti beta , 
tapi aku cuma boleh bertahan , dan terus betahan , 
semoga tuhan sahaja yang mengatahui , 
terimalah dari manusia yang tida berjasa .