Powered By Blogger

Nov 5, 2012

AKU BUDAK PRAUNIVERSITI

Assalamualaikum , Salam Sejahtera , Salam 1 Malaysia , Salam Muhibbah , Salam Perpaduan .
bak kata orang putih "it's been quite a long time ago since my last post "
yes ,sangat panjang tempoh itu . kalau seperti perabot kejadah ni dah berhabuk dah pun .

apa khabar saya ? jadi siswa prauniversiti amat menekan tengkorak . tapi tekanan itu tekanan baik . yang menjadikan seorang itu budiman yang tidak lagi seperti anak kecil . membina otot otak yang bersawang menjadi lebih cantik .

ya , saya ingin menceritakan hidup saya di alam realistik saya ; alam prauniversiti - seorang pelajar aliran kemanusiaan ( sejarah ) , kini menggunakan sistem modular ( sistem bersemester ) . Ya saya seorang pelajar sejarah , tapi bukan cita atau cinta saya jadi peguam .

Jika dulu , aku pernah baling kata-kata yang aku pernah kunyah dalam hati di dalam laman ini , mengenai kecewanya aku tentang apa yang dijalani , dialami . tentang bagaiamana hati ini membentak , meraung , menggenggam kekecewaan hanya kerana keputusan manusia dunia .

Namun kini aku seorang yang lain pandangannya . pandangan terhadap isi kehidupan sebagai seorang pelajar prauniversiti , kini aku bangga mengatakan , AKU BUDAK PRAUNIVERSITI , yang dipandang senget , songsang , sampah , oleh sesetengah masyarakat . mereka SALAH .

ya , memang kami pakai baju sekolah , ada masalah ? aku tidak membandingkan , tepuk jendul tanya dahi , siapa yang akan dapat ijazah pertama dulu nanti .

Ya Allah , kau berikanlah aku kekuatan kepada hambaMu yang hina ini , untuk menuntut ilmu milik Mu yang tidak ternilai ini Ya Allah . Engkaulah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Terima Kasih Allah .